
דו"ח תעשיית עיצוב חוויות מציאות מעורבת 2025: צמיחת שוק, מגמות טכנולוגיות, ותובנות אסטרטגיות ל-5 השנים הבאות. גלה את המניעים המרכזיים, המובילים האזוריים, וההזדמנויות שעיצוב את עתיד החוויות העמוקות.
- סיכום מנהלי & סקירת שוק
- מגמות טכנולוגיות מרכזיות בעיצוב חוויות מציאות מעורבת
- נוף תחרותי ושחקנים מובילים
- תחזיות צמיחה בשוק (2025–2030): CAGR, הכנסות, ודרגות אימוץ
- ניתוח אזורי: צפון אמריקה, אירופה, אסיה-פסיפיק, ושווקים מתעוררים
- תחזית עתידית: חדשנות ואבולוציה בשוק
- אתגרים, סיכונים, והזדמנויות אסטרטגיות
- מקורות & הפניות
סיכום מנהלי & סקירת שוק
עיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) מתייחס ליצירת סביבות מעשיות שמשלבות באופן חלק את האלמנטים הפיזיים והדיגיטליים, ומאפשרות למשתמשים לקיים אינטראקציה עם אובייקטים מהעולם האמיתי כמו גם וירטואליים בזמן אמת. עד 2025, שוק ה-MR חווה צמיחה מהירה, המונעת על ידי התקדמויות בתחום החומרה, התוכנה, וטכנולוגיות ממשק המשתמש. ההתרבות של מציאות מוגברת (AR) ומציאות מדומה (VR) לתוך ה-MR מאפשרת צורות חדשות של מעורבות בין התעשיות כגון בידור, חינוך, בריאות, קמעונאות, וייצור.
על פי International Data Corporation (IDC), ההוצאות הגלובליות על AR ו-VR – כולל פתרונות MR – צפויות להגיע ל-72.8 מיליארד דולר עד 2024, עם שיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 39.6% עד 2027. עלייה זו נובעת מנקודת מבט של אימוץ עסקי, התפשטות רשתות 5G, והזמינות הגדלה של מכשירי MR נגישים. חברות טכנולוגיה מרכזיות, כולל מייקרוסופט (עם HoloLens), מטא (עם Quest ומכשירי MR עתידיים), ו-אפל (עם Vision Pro), משקיעות רבות בפלטפורמות MR ובמערכות אקולוגיות למפתחים, וממאיצות חדשנות בעיצוב חוויות.
בשנת 2025, עיצוב חוויות MR מאופיין במיקוד בממשקי משתמש ממוקדים, חישוב מרחבי, ותוכן מודע להקשר. המעצבנים מנצלים חיישנים מתקדמים, ניתוחים מונעי בינה מלאכותית, וריגול מחשבתי מבוסס ענן ליצירת חוויות מותאמות אישית ודינמיות. שילוב של מעקב ידיים, מעקב עיניים, וזיהוי קולי משפר את האינטראקציה הטבעית, בעוד שיפורים בטכנולוגיית התצוגה מספקים חוויות ויזואליות מציאותיות ונוחות יותר.
- יישומים עסקיים: MR משנה את האימון, שיתוף פעולה מרחוק, והדמיה של מוצרים. לדוגמה, סימנס ו-בואינג מנצלות את MR עבור משימות הרכבה ותחזוקה מורכבות, מפחיתות שגיאות ומשפרות את היעילות.
- מעורבות צרכנית: קמעונאים כמו איקאה משתמשים באפליקציות MR כדי לאפשר ללקוחות לדמיין רהיטים בבתיהם, בעוד שהמגזר הבידורי משיק משחקים וחוויות מעורבות שמשלבות משחק פיזי ודיגיטלי.
- חדשנות בבריאות: MR בשימוש בתכנון ניתוחים, חינוך של מטופלים, ושיקום, כאשר חברות כמו פיליפס ו-מדטרוניק פורצות דרכים חדשות.
כאשר מערכת ה-MR מתבגרת, עיצוב החוויות ישחק תפקיד מרכזי בהבחנה בין מוצרים ושירותים, עיצוב אימוץ משתמשים, ושחרור מודלים עסקיים חדשים. הגל הבא של חדשנות ב-MR צפוי להתמקד בשיתוף פעולה, כלים ליצירת תוכן, ושקילות אתיות, כדי להכין את הקרקע לאימוץ רחב על ידי סוף העשור.
מגמות טכנולוגיות מרכזיות בעיצוב חוויות מציאות מעורבת
עיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) מתפתח במהירות, מונע על ידי התקדמויות בחומרה, תוכנה, ודפוסי ממשק משתמש. בשנת 2025, מספר מגמות טכנולוגיות מרכזיות מעצבות את האופן שבו מעצבים ומפתחים יוצרים סביבות MR מעורבות שמזמינות את העולמות הפיזיים והדיגיטליים באופן חלק.
- חישוב מרחבי ומודעות להקשר: השילוב של חישוב מרחבי מאפשר למערכות ה-MR להבין ולקיים אינטראקציה עם הסביבה הפיזית בזמן אמת. חיישנים משופרים ומודעות להקשר המונעת בינה מלאכותית מאפשרים זיהוי אובייקטים מדויק יותר, מיפוי סביבתי, ומסירת תוכן מותאם. חברות כמו מייקרוסופט ו-אפל מובילות את הדרך עם מכשירים המנצלים LiDAR, חיישני עומק, וראייה ממוחשבת מתקדמת ליצירת חוויות רלוונטיות להקשר.
- ממשקי משתמש טבעיים (NUIs): זיהוי מחוות, מעקב עיניים, ופקודות קוליות הופכים לסטנדרט בעיצוב MR, מפחיתים את התלות בשלטים המסורתיים. שינוי זה מביא אינטראקציות להיות אינטואיטיביות ונגישות יותר, כפי שניתן לראות בעדכונים האחרונים מ-מטא ו-מאג'יק ליפ, הממוקדים בניווט נטול ידיים וקלט רב-מודאלי.
- רינדור מבוסס ענן ומחשוב קצה: האימוץ של מחשוב בענן ומחשוב קצה מאפשר חוויות MR מורכבות וויזואליות יותר על ידי העברת עיבוד ממכשירים מקומיים. מגמה זו חשובה במיוחד עבור יישומים עסקיים ומסחריים גדולים, כמו שמודגש בדוחות של גארטנר ו-IDC, אשר מציינים שיפור בגמישות והפחתת השהיות.
- שיתוף פעולה בין פלטפורמות: כאשר מערכת ה-MR מגוונת, יש דגש גובר על שיתוף פעולה בין מכשירים ופלטפורמות. תקנים פתוחים כמו OpenXR, הנתמכים על ידי Khronos Group, מסייעים בפיתוח חוויות שעובדות באופן חלק בין חומרה מיצרנים שונים.
- התאמה אישית ותוכן אדפטיבי: התאמה אישית מונעת בינה מלאכותית מאפשרת לחוויות MR להתאים דינאמית להעדפות, התנהגויות, והקשרים מהעולם האמיתי של המשתמשים. מגמה זו בולטת במיוחד במגזרי הקמעונאות, הבריאות, והחינוך, כאשר תוכן מותאם משפר את המעורבות והתוצאות, כפי שמתועד על ידי אקסנצ'ר.
Mגמות אלו מצביעות באופן משולב על עתיד שבו עיצוב חוויות MR יהיה יותר מעורב, נגיש, ומגיב לגורמים אישיים וסביבתיים, ומכין את הקרקע לאימוץ רחב יותר בין תעשיות בשנת 2025 ואילך.
נוף תחרותי ושחקנים מובילים
הנוף התחרותי של עיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) בשנת 2025 מאופיין בחדשנות מהירה, שותפויות אסטרטגיות, והתמזגות של מובילי טכנולוגיה בתחום החומרה והתוכנה. השוק מונע על ידי הביקוש הגובר לחוויות מעורבות בין מגזרי משחקים, חינוך, בריאות, קמעונאות, והכשרה ארגונית. שחקנים מובילים מנצלים את ההתקדמות בחישוב מרחבי, יצירת תוכן מונעת בינה מלאכותית, ושיתוף פעולה מבוסס ענן כדי להבדיל את ההצעות שלהם.
שחקנים מרכזיים ואסטרטגיות
- מייקרוסופט נשארת כוח דומיננטי עם פלטפורמת HoloLens שלה, ממקדת מאמצים בפתרונות עסקיים ובמערכות אקולוגיות למפתחים. שילוב שירותי הענן Azure וכישורי בינה מלאכותית של החברה מאפשר חוויות MR שיתופיות ומסוגלות לשדרג את התעשיות כמו ייצור, בריאות, והגנה.
- מטא פלטפורמס בע"מ (לשעבר פייסבוק) ממשיכה להשקיע רבות ב-MR דרך מחלקת Reality Labs שלה. ה-Quest Pro של מטא והמכשירים העתידיים מדגישים אינטראקציה חברתית, פרודוקטיביות, וכלים ליצירה, עם מטרה לבנות אקוסystem תוכן מוצק ולמשוך גם צרכנים וגם מפתחים.
- אפל בע"מ נכנסה לשוק ה-MR עם משקפי Vision Pro שלה, תוך מיקוד בשילוב חלק עם אקוסystem החומרה והתוכנה שלה. הדגשת החברה על חווית המשתמש, פרטיות, ותמיכה במפתחים צפויה לדחוף את האימוץ בשני המגזרים, צרכניים ומקצועיים.
- מאג'יק ליפ, בע"מ פנתה ליישומים עסקיים, מציעה פתרונות חישוב מרחביים מתקדמים עבור מגזרי בריאות, ייצור, והגנה. שותפויות עם שחקנים בתעשייה ומיקוד בפלטפורמות פתוחות ממקמים אותה כשחקן מרכזי בפריסות MR מיוחדות.
- סנאפ בע"מ ו-נאיאנטיק בע"מ דוחפות חדשנות בחוויות MR מבוססות נייד, מנצלות בסיסי משתמשים גדולים ופלטפורמות AR כדי לספק תוכן אינטראקטיבי וחוויות מבוססות מיקום.
בנוסף, אקוסystem מלא של חברות סטארט-אפ וסטודיו עצמאיים עולה, המתמקדות ביישומים מיוחדים, כלים ליצירת תוכן, והתאמה בין פלטפורמות. השקעות אסטרטגיות, רכישות, ושיתופי פעולה נפוצים כאשר שחקנים מוכרים מחפשים להרחיב את היכולות והיקף השוק שלהם. הנוף התחרותי בשנת 2025 מיועד לכן לאיזון בין מיומנות טכנולוגית, פיתוח אקוסystem, והיכולת לספק חוויות MR מושכות ומתכלילות בין שימושים שונים.
תחזיות צמיחה בשוק (2025–2030): CAGR, הכנסות, ודרגות אימוץ
שוק עיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) מוכן להתרחבות משמעותית בין השנים 2025 ל-2030, מונע על ידי האצה של אימוץ עסקי, דרישת צרכנים לתוכן מעורב, והתקדמויות טכנולוגיות בחומרה ובתוכנה. על פי תחזיות מ-International Data Corporation (IDC), ההוצאות הגלובליות על מציאות מוגברת (AR) ומציאות מדומה (VR) – הטכנולוגיות היסודיות עבור MR – צפויות לעלות על 160 מיליארד דולר עד 2025, כאשר יישומי מציאות מעורבת ספציפיים ילוות חלק הולך וגדל מהשקעה זו.
אנליסטים בשוק ב-Grand View Research צופים ששיעור הצמיחה השנתי המורכב (CAGR) עבור תחום עיצוב חוויות ה-MR יהיה כ-38% משנת 2025 עד 2030. צמיחה זו ביסודה נובעת מהאינטגרציה ההולכת ומתרקמת של MR במגזרי הבריאות, החינוך, הקמעונאות, והייצור, שם עיצוב מעורב משפר את האימון, ההדמיה, ואת המעורבות של לקוחות. ההכנסות הנוצרות משירותי ופלטפורמות עיצוב חוויות MR צפויות להגיע ל-45 מיליארד דולר עד 2030, עלייה מכ-8.5 מיליארד דולר בשנת 2025.
דרגות האימוץ צפויות להאיץ כאשר החומרה הופכת ליותר נגיש ומבוסס על משוב. גארטנר צופה כי עד 2027, למעלה מ-60% מהחברות הגדולות ינסו או יפרסו פתרונות MR, בהשוואה לפחות מ-20% בשנת 2024. אימוץ צרכני צפוי לעלות גם הוא, עם התפשטות מכשירי MR כמו משקפיים חכמים, טלפונים ניידים, ומכשירים נוספים. השקת מכשירים מהדור הבא מכיוונן של חברות כמו מייקרוסופט (HoloLens), מטא (Quest), ו-אפל (Vision Pro) צפויה להאיץ עוד יותר את האימוץ הממוצע.
- אימוץ עסקי: מגזרי הרכב, האווירונאוטיקה, והבריאות צפויים להוביל את האימוץ בעיצוב חוויות MR, תוך שימוש בטכנולוגיה עבור סימולציות, סיוע מרוחק, ועיצוב שיתופי.
- צמיחה אזורית: צפון אמריקה ואסיה-פסיפיק צפויים לשלוט בחלק השוק, כאשר אירופה בעקבותיהן, מונעת על ידי השקעה גבוהה בטרנספורמציה דיגיטלית ובאקוסיסטמות חדשניות.
- מקורות הכנסה: פלטפורמות עיצוב MR מבוססות מנוי, יצירת תוכן מותאם אישית, ושירותי אינטגרציה צפויים להיות המנועים העיקריים להכנסות.
לסיכום, התקופה בין 2025 ל-2030 עשויה לראות את עיצוב חוויות מציאות מעורבת עובר מאימוץ מוקדם לפריסה המונית, עם CAGR של דו-ספרתי גבוה, עלייה חדה בהכנסות, ודרגות אימוץ גוברות במהירות בשני המגזרי העסקי והצרכני.
ניתוח אזורי: צפון אמריקה, אירופה, אסיה-פסיפיק, ושווקים מתעוררים
הנוף הגלובלי של עיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) בשנת 2025 מאופיין בדינמיקות אזוריות שונות, המעצבות על ידי תשתיות טכנולוגיות, רמות השקעה, ודרגות אימוץ צרכניים. צפון אמריקה, אירופה, אסיה-פסיפיק, ושווקים מתעוררים מציעים כל אחד הזדמנויות ואתגרים ייחודיים עבור מפתחי ה-MR ובעלי העניין.
צפון אמריקה נשארת בחזית עיצוב חוויות MR, מונעת על ידי מערכות R&D חזקות והשקעות משמעותיות מחברות טכנולוגיה כגון מייקרוסופט ו-מטא. האזור נהנה מקהילה מפותחת של מפתחים ואימוץ מוקדם של חוויות מציאות מעורבת, במיוחד במגזרים כמו בריאות, חינוך, וקמעונאות. על פי IDC, צפון אמריקה היוותה יותר מ-35% מההוצאות הגלובליות על MR בשנת 2024, עם צמיחה מתמשכת מצופה כאשר תשתיות 5G מתפתחות ומכשירים לצרכן הופכים לנגישים יותר.
אירופה מאופיינת במסגרת רגולטורית חזקה ומיקוד על פרטיות ועיצוב אתי. האסטרטגיה הדיגיטלית של האיחוד האירופי מעודדת חדשנות תוך כדי הדגשה על הגנת נתוני המשתמש, משפיעה על עיצוב חוויות MR כך שיתמקדו בשקיפות ובכללה. שווקים מרכזיים כמו גרמניה, צרפת, ובריטניה משקיעים בעיצוב MR עבור הכשרה תעשייתית, תרבותית, ויישומי תיירות. הנציבות האירופית גם השיקה יוזמות לתמוך בשיתוף פעולה חוצה גבולות בטכנולוגיות מעורבות, ומעודדת אקוסystem פעילה של סטארטאפים ומוסדות מחקר.
אסיה-פסיפיק היא האזור הצומח ביותר עבור עיצוב חוויות MR, מונע על ידי חדירה גבוהה של סמארטפונים, תמיכה ממשלתית, ותעשיית משחקים ובידור מתפתחת. מדינות כמו סין, יפן, ודרום קוריאה מובילות גם ביצור חומרה וגם ביצירת תוכן. הווואווי וסמסונג משקיעות רבות בפלטפורמות MR, בעוד שהממשלות המקומיות מספקות תמריצים לטרנספורמציה דיגיטלית בחינוך ובערים חכמות. על פי Statista, צפוי ששווקי אסיה-פסיפיק יעברו את צפון אמריקה בחלק השוק של MR עד 2025, מונעים על ידי אימוץ מהיר של הצרכנים וניסויים עסקיים.
- שווקים מתעוררים—כולל אמריקה הלטינית, המזרח התיכון, ואפריקה—נמצאים בשלבים מוקדמים יותר של אימוץ MR. הצמיחה מוגבלת על ידי תשתית מוגבלת ונגישות מכשירים נמוכה יותר, אך אסטרטגיות מבוססות מובייל ושותפויות עם חברות טכנולוגיה גלובליות מאיצות את האימוץ. תוכן מקומי ויישומים מותאמים לצרכים אזוריים, כמו שירותי בריאות מרוחקים והכשרה מקצועית, זוכים להצלחה. ארגונים כמו הבנק העולמי תומכים ביוזמות לכלול דיגיטליות כדי לגשר על הפער בהנגשת MR.
לסיכום, בעוד שצפון אמריקה ואסיה-פסיפיק מובילות בחדשנות ובאימוץ, הגישה הרגולטורית של אירופה ואסטרטגיות מקומיות של השווקים המתעוררים מעצביות נוף מגוון ומהיר מתפתח של עיצוב חוויות MR ברחבי העולם בשנת 2025.
תחזית עתידית: חדשנות ואבולוציה בשוק
תחזית העתיד לעיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) בשנת 2025 מעוצבת על ידי התקדמויות טכנולוגיות מהירות, ציפיות משתנות של המשתמשים, והתרכבות המערכות האקולוגיות של חומרה ותוכנה. ככל שמכשירי ה-MR הופכים להיות נגישים יותר וחזקים יותר, עיצוב החוויות המעורבות צפוי לעבור מיישומים מונעים חדשנות לפתרונות ממוקדים במשתמשים המוטמעים בתעשיות שונות.
אחת מהחדשנויות המהותיות הצפויות היא עליית פלטפורמות חישוב מרחבי המשלבות באופן חלק את הסביבות הפיזיות והדיגיטליות. חברות כמו מייקרוסופט ו-אפל משקיעות רבות בממשקי חישוב מרחבי, ומאפשרות למעצבים ליצור חוויות העונות להקשר מהעולם האמיתי, מחוות ואפילו תנועות עיניים. זה יוביל לגל חדש של יישומי MR במגוון תחומים כמו בריאות, חינוך, והכשרה תעשייתית, כאשר המודעות להקשר ואינטראקציה אינטואיטיבית חשובות.
מגמה מרכזית נוספת היא הדמוקרטיזציה של יצירת תוכן MR. התפשטות של כלים לפיתוח ללא קוד ואול להעברת בעיות, כמו שניתן לראות בפלטפורמות מ-Unity Technologies ו-Epic Games, מורידה את המחסום עבור מעצבים ומפתחים לפרוטוטייפ ולפרוס חוויות MR. צפוי שצמיחה זו תמריץ חדשנות ותפשט את סוגי התוכן הזמינים, ותייצר אקוסystem MR פעילה יותר.
התאמה אישית ועיצוב אדפטיבי גם יהיו מרכזיים בעיצוב חוויות MR. בעזרת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מערכות ה-MR תתאימו יותר ויותר תוכן ואינטראקציות להעדפות המשתמשים, התנהגויות, וסביבות. על פי גארטנר, AI אדפטיבי וחישוב מודע להקשר הם מהמגמות המרכזיות בצמיחה המניעות את החוויות הדיגיטליות, ושילובם ב-MR יהיה קרדינלי בשנת 2025.
אבולוציית השוק מונעת עוד יותר על ידי התפשטות 5G ומחשוב קצה, המאפשרים חוויות MR בזמן אמת, באיכות גבוהה עם מינימום שהיות. צמיחה בתשתיות תומכת בסביבות MR מורכבות יותר, שיתופיות ונמשכות, כפי שהודגש בניתוחים האחרונים של IDC.
לסיכום, בשנת 2025 נמצא את עיצוב חוויות ה-MR מתפתח לכיוונים יותר מעורבים, מותאמים אישית, ומודעים להקשר, התומכים בטכנולוגיות חישוב מרחבי, בינה מלאכותית, וקישוריות. השוק מוכן לצמיחה משמעותית כאשר חידושים אלו משחררים מקרים חדשים ומניעים אימוץ רחב יותר בתעשיות.
אתגרים, סיכונים, והזדמנויות אסטרטגיות
הנוף של עיצוב חוויות מציאות מעורבת (MR) בשנת 2025 מאופיין באינטראקציה דינמית של אתגרים, סיכונים, והזדמנויות אסטרטגיות ככל שהטכנולוגיה מתבגרת ואימוץ מתקדם בין התעשיות. אחד האתגרים הבולטים הוא המורכבות הטכנית המתמשכת בשילוב חלק בין הסביבות הפיזיות לדיגיטליות. מעצבים נדרשים להתמודד עם מגבלות חומרה, כמו שדה הראייה, חיי סוללה, וארגונומיה של מכשירים, שמשפיעים על איכות ה-MR והנגישות של החוויות. למרות ההתפתחויות משחקניות מרכזיות כמו מייקרוסופט ו-מטא, השגת אינטראקציות טבעיות ואינטואיטיביות נותרה מכשול משמעותי, במיוחד כאשר ציפיות המשתמשים מתעצמות.
סיכון קרדינלי נוסף הוא שבירת הפלטפורמות והתקנים. כיום מערכת ה-MR מחולקת בין פתרונות בלעדיים, דבר המקשה על תאימות בין פלטפורמות וניידות תוכן. הפיצול הזה יכול למנוע חדשנות ולהגביל את גדילת יישומי ה-MR, שכן מפתחים חייבים להתאים חוויות לחומרה ותוכנה שונות. בנוסף, חששות לגבי פרטיות ואבטחת נתונים הולכות ומתרקמות, במיוחד כאשר מכשירי MR אוספים נתונים רגישים מרחביים וביומטריים. ידוע שהרגולציה צפויה לעלות, עם מסגרות כמו חוק השירותים הדיגיטלי של האיחוד האירופי שישפיעו על שיטות העיצוב והפרישה (הנציבות האירופית).
מבחינה אסטרטגית, קיימות הזדמנויות רבות עבור ארגונים שיכולים להתמודד עם אתגרים אלו. האיחוד של בינה מלאכותית עם MR מאפשר חוויות אדפטיביות ומודעות להקשר, פותח אפשרויות חדשות לתוכן אישי ויישומים עסקיים. מגזרי הבריאות, הייצור, והחינוך עומדים בפני שינוי מהותי עם ה-MR, המאפשרת הכשרה מתקדמת, שיתוף פעולה מרחוק, והדמיה נתונית בזמן אמת (גארטנר). שותפויות אסטרטגיות בין מייצרי חומרה, מפתחי תוכנה, ויוצרי תוכן מתפתחות כגורם הצלחה מרכזי, ומעודדות צמיחה אקוסystem ומאיצות פיתוח תקנים.
- מורכבות טכנית ומגבלות חומרה מהוות מכשולים לחוויות MR חלקות.
- שבירת הפלטפורמות וחוסר תאימות מקשים על גדילת שוק והחדשנות.
- פרטיות נתונים והתאמה לרגולציה הם סיכונים הולכים ומתרקמים ככל שהאימוץ של MR מתפשט.
- שילוב בינה מלאכותית ופתרונות סקטוריאליים מציעים הזדמנויות צמיחה משמעותיות.
- פיתוח אקוסystם שיתופי הוא קרדינלי כדי לנצח על הפיצול ולמניע אימוץ.
לסיכום, בעוד שמגזר עיצוב חוויות MR נתון לאתגרים חשובים בשנת 2025, אסטרטגיות פרואקטיביות שמתמקדות בתאימות, פרטיות, ושיתוף פעולה בין-תעשייתי יכולים לשחרר ערך משמעותי ויתרון תחרותי.
מקורות & הפניות
- International Data Corporation (IDC)
- מייקרוסופט
- מטא
- אפל
- סימנס
- בואינג
- פיליפס
- מדטרוניק
- מאג'יק ליפ
- Khronos Group
- אקסנצ'ר
- סנאפ בע"מ
- נאיאנטיק, בע"מ
- Grand View Research
- נציבות האירופית
- הווואווי
- Statista
- הבנק העולמי
- Unity Technologies
- הנציבות האירופית